About the Geneva office / A propos du bureau

espaceMT-photo

En français : veuillez lire plus bas.

The representative office of the David Lynch Foundation for Switzerland, an association according to article 60 of the Swiss civil code,  is located in the much-loved Carouge area of Geneva, ave de la Praille 35 on the ground floor. We warmly invite you to visit and learn more about how the foundation is helping thousands overcome traumatic stress and regain health, happiness and purpose in life.

The association committee is composed of Felix Kägi who oversees the teaching of Transcendental Meditation (TM) in Switzerland and several other countries; Guenael Boucher, a physicist and experienced TM teacher; and Leonard Stein (office director).

Among our skilled collaborators, we would like to recognize in particular Ross McDiarmid, real estate investor and great friend of the David Lynch Foundation; Magdalena Mactas, communication expert; and creative director Raphaël Stein and professional ballet dancer Florian Tilly (Bejart Ballet) for our outreach to artists.

Leonard Stein, the office director, is an expert in stress management and personal development. He is a certified teacher of Transcendental Meditation since 1980, a part-time secondary school teacher preparing his students for the International Baccalaureate, and the coordinator of the Swiss Committee of Parents and Teachers for Stress-free Schools.

Transcendental Meditation (TM) is a simple, evidence-based mental technique for naturally dissolving stress and developing more balance and creativity in life.

*******

Le bureau représentatif suisse de la Fondation David Lynch, association selon l'article 60 du code civil suisse, est situé dans le quartier très apprécié de Genève-Carouge, av. de la Praille 35 au rez-de-chaussée. Nous vous invitons chaleureusement à en savoir plus sur la façon dont la fondation aide des milliers de personnes à surmonter le stress traumatique et à retrouver la santé, le bonheur et un but dans la vie.

Le comité de l'association est composé de Felix Kägi qui supervise l'enseignement de la Méditation Transcendantale en Suisse et dans plusieurs autres pays; Guénaël Boucher, physicien et instructeur expérimenté de MT; et Léonard Stein (directeur du bureau).

Parmi nos collaborateurs avisés, nous souhaitons reconnaître en particulier Ross McDiarmid, investisseur immobilier and grand ami de la Fondation David Lynch; Magdalena Mactas, experte en communication; le directeur de création Raphaël Stein ainsi que le danseur professionnel Florian Tilly (Ballet Béjart) pour notre travail avec les artistes.

Léonard Stein, le directeur du bureau genevois, est un expert en gestion du stress et développement personnel. Professeur certifié de Méditation Transcendantale depuis 1980, il est aussi enseignant à temps partiel dans le secondaire privé où il prépare ses élèves au Baccalauréat international ; il est le coordinateur du comité suisse Parents et enseignants pour des écoles sans stress.

La Méditation Transcendantale (MT) est une technique mentale simple et naturelle dont les bienfaits ont été validés par des centaines de publications scientifiques. Elle permet de dissoudre le stress et de développer davantage d'équilibre et de créativité au quotidien..

Cordiale bienvenue (sur rendez-vous) : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ou 022 890 10 08 ou 079 626 48 43.

Rejoignez-nous sur Facebook

Rejoignez-nous sur Instagram

Qu'est-ce que la Méditation Transcendantale ? Séan...
MEDITATION CREATIVITE PAIX : un documentaire sur D...
Comment for this post has been locked by admin.

Comments

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://fondationdavidlynch.ch/

Geneva office contact : Avenue de la Praille 35, CH-1227 Carouge/Genève, 022 342 45 35 or 022 890 10 08. Director : Léonard Stein, lstein@davidlynchfoundation.ch